Samsun’da öğretmenevi önünde toplanan eğitim sendikaları Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi’ni protesto etti.
ANKA’nın aktardığına nazaran, toplanan kalabalık küme, öğretmenevinden Samsun Valiliği’ne kadar yürüyerek valilik önüne siyah çelenk bıraktı. Sendikalar ismine basın açıklamasını okuyan Özel Bölüm Öğretmenleri Sendikası Yönetim Kurulu Üyesi Nurbanu Tosun, şunları söyledi:
“Meslek kanunu tarifi aldatıcıdır. Bu kanun teklifi, öğretmenlik mesleğini tanımlamıyor; bir meslek kanunu niteliği taşımıyor. Öğretmenliğin temel özellikleri, vazife ve sorumluluklar, mesleksel haklar, toplumsal haklar, örgütlenme özgürlükleri üzere mevzular hiçbir formda kapsamda yer almıyor. Anayasa Mahkemesi kararları göz gerisi edilmiştir. Daha evvel Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilen kararlar yine düzenlenmeden teklifte yer alıyor. Bilhassa aday öğretmenlik süreci, bu sefer hazırlık eğitimi ismi altında teminatsız bir hale getirilmiştir. Unvan ayrımı kabul edilemez. Uzman öğretmen ve başöğretmen unvanları, vazifede rastgele bir yetki farklılaştırması olmadan korunmuştur. Meslek kıdemi temel alınarak yapılan fiyat düzenlemesi, tüm öğretmenlere unvan koşulu aranmaksızın verilmelidir. Eğitim fakülteleri suçlanıyor. Kanun teklifine göre Millî Eğitim Bakanlığı başarılı, eğitim fakülteleri ise başarısız olarak gösterilmektedir. Bu gerçek dışı bir argümandır ve öğretmen yetiştiren kurumların itibarını zedelemektedir. Öğretmenlik mesleğini güçlendirmiyor, tersine zayıflatıyor. Kanun teklifi, öğretmenleri otoriteye uygun biçimde seçmeyi amaçlamaktadır. Bu anlayış, öğretmenleri güçlendirmeyi değil, tam bilakis zayıflatmayı hedeflemektedir. Mesleksel teminat yok, teminatsız istihdam var. Kontratlı, fiyatlı öğretmenlik üzere garantisiz istihdam biçimleri bu kanun teklifiyle daha da yaygınlaştırılmakta, hazırlık eğitimi ismi altında yeni bir güvencesizlik basamağı eklenmektedir.
Öğretmen yetiştirme sistemi sapmıştır. Kanun teklifi, öğretmen yetiştirme sürecinde ciddi bir sapma içeriyor. Öğretmenlik lisans eğitimi üzerine kısa periyodik bir eğitimle mesleği kazanma öngörülüyor, bu da öğretmenliğin niteliğini düşürecektir.”
(ANADOLU AJANSI)